Τίτλος Σχεδίου δράσης σχ. έτους 2022-23: “Αναβαθμίζω την καθημερινότητά μας με ψηφιακά μέσα”

Το ΕΠΑ.Λ. Αταλάντης για πέμπτη συνεχή χρονιά συμμετείχε και ολοκλήρωσε Σχέδιο Δράσης στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» με σκοπό την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της κοινωνικότητας, των δεξιοτήτων και της συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Το Σχέδιο Δράσης που υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2022-2023 με θέμα « Αναβαθμίζω την καθημερινότητα μας με ψηφιακά μέσα» είχε τις παρακάτω δύο υποδράσεις:

ΥΠΟΔΡΑΣΗ _1

Τίτλος: Εκπαιδευτικό ανάπτυγμα «έξυπνου  οικιακού αυτοματισμού» ο οποίος ελέγχεται από  φωνητικές εντολές, από κινητό τηλέφωνο αλλά και μέσω υπολογιστή. Φιλικό για ηλικιωμένους και άτομα με μειωμένη κινητικότητα και ειδικές ανάγκες. 

Σκοπός:  Η προσθήκη εκπαιδευτικών εργαλείων στην εξυπηρέτηση του εργαστηριακού μαθήματος «Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις » με στόχο  οι μαθητές να βρουν νέες προσεγγίσεις στη μεθοδολογία και οργάνωση του μαθήματος, να αναπτύξουν ιδιαίτερες επιστημονικές γνώσεις και δεξιότητες στα καινοτόμα στοιχεία που έχουν εισαχθεί στην επιστήμη της Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής  και Αυτοματισμού.

Στόχοι: 

  • Η γνωριμία με την έννοια του εκπαιδευτικού αναπτύγματος
  • Ο σχεδιασμός του εκπαιδευτικού αναπτύγματος (εργονομία, χρηστικότητα, προδιαγραφές, εκπαιδευτική βαθμίδα κτλ)
  • Η υλοποίηση του εκπαιδευτικού αναπτύγματος (επιλογή υλικών, χρήση εργαλείων, έλεγχος λειτουργίας, ποιοτικός έλεγχος)
  • Η απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων στον τομέα των smart home
  • Η συγγραφή εγχειριδίου χρήσης
  • Η συνεργασία και η βιωματική μάθηση
  • H ευαισθητοποίηση για ηλικιωμένους και άτομα με ειδικές ανάγκες

Υποδράση _2

Έξυπνο και βιώσιμο ψηφιακό μέλλον στη γεωργία. Η χρήση νέων τεχνολογιών στη βιολογική καλλιέργεια,
στη φυτοπροστασία και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Σκοπός Α) Η επαφή των μαθητών με τη γη και η ευαισθητοποίηση τους σχετικά με το περιβάλλον.

 Β) Η διερεύνηση της γνώσης των μαθητών αλλά και της τοπικής κοινωνίας σε θέματα βιολογικής καλλιέργειας φυτών  και στην  βιολογική αντιμετώπιση τους , με ιδιαίτερη έμφαση στα έντομα

  Γ) Αξιοποίηση της τεχνολογίας στον τομέα της φυτοπροστασίας με γνώμονα την αειφορία.

Στόχοι: 

1. Να γνωρίσουν οι μαθητές τα στάδια προετοιμασίας του εδάφους για τη σπορά.

2. Να κατανοήσουν τη μορφολογία και το ρόλο του σπόρου, την ποικιλία που εμφανίζουν τα είδη των σπόρων (χρώμα, μέγεθος, σχήμα, παραδοσιακές ποικιλίες της περιοχής) και τη σημασία των σπόρων στη διατροφή μας.

3. Η Δημιουργία ομαδικού πνεύματος με την συνεργασία, την κατανομή δραστηριοτήτων και την εναλλαγή ρόλων.

5. Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση μέσα από τις διάφορες εργασίες (την φύτευση λαχανικών – κηπευτικών ) αγγίζοντας τη γη, μυρίζοντας το χώμα.

6. Να μάθουν τι είναι βιολογική καλλιέργεια και  τι είναι βιολογική αντιμετώπιση

7. Να μάθουν οικολογικούς τρόπους αντιμετώπισης των εντόμων.

8. Να καταγράψουν με ιπτάμενο μέσο (drone) την προσβολή στην καλλιέργεια και να την κατονομάσουν

9.Να εντοπίσουν το κατάλληλο αρπακτικό – παράσιτο για την καταπολέμηση της προσβολής της καλλιέργειας και να  προβούν στις απαραίτητες ενέργειες προμήθειας του.

10. Να αξιολογήσουν οι μαθητές μια αειφορική προσέγγιση στη φυτοπροστασία


ΥΠΟΔΡΑΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗΣ

Α) Τίτλος: Εκπαιδεύομαι σήμερα- Αναβαθμίζω την καθημερινότητα μας αύριο! 

Προστιθέμενη αξία στην όλη διαδικασία υλοποίησης του Σχεδίου δράσης ήταν και η βιωματική μάθηση και η ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος με την συνεργασία, την κατανομή δραστηριοτήτων και την εναλλαγή ρόλων. Με την νέα σχολική χρονιά οι καινούριοι μαθητές μας θα βρουν εξοπλισμό και εμπειρία για νέες προσεγγίσεις στη μεθοδολογία και οργάνωση μαθημάτων των τομέων του σχολείου μας. Η συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα έχει για ακόμα μία φορά συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο Επαγγελματικό Λύκειο.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΔΙΑΧΥΣΗΣ