Μαθητές ΕΠΑΛ αναπτύσσουν οριζόντιες δεξιότητες για το παρόν και το μέλλον τους και συνδέονται με την αγορά εργασίας” σε συνεργασία με το TheTipping Point in Education και  το Ίδρυμα Μποδοσάκη

Το τρέχον σχολικό έτος 2023-2024, μαθητές του σχολείου μας, από την Α και Β τάξη με την υποστήριξη των καθηγητριών τους, κας. Τσούνη Νικολίτσας και κας. Βάγια Ευσταθίας, έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικό  πρόγραμμα The Tipping Point,  στην υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης“ Οι μαθητές ανακαλύπτουν την επιχειρηματικότητα, εξερευνώντας την αγορά εργασίας”, στο πλαίσιο, της Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου του άξονα: Σχολείο και κοινότητα.

Η δράση που θα εκπονηθεί έχει τίτλο Μαθητές ΕΠΑΛ αναπτύσσουν οριζόντιες δεξιότητες για το παρόν και το μέλλον τους και συνδέονται με την αγορά εργασίας”. Στόχο είναι να ενισχύσει εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες της Επαγγελματικής εκπαίδευσης καταρτίζοντάς τους σε θέματα ανάπτυξης οριζόντιων δεξιοτήτων μέσω της ερώτησης και χρησιμοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία. Η δράση υλοποιείται με την υποστήριξη του Bodossaki Foundation – Ίδρυμα Μποδοσάκη στο πλαίσιο του Προγράμματος Θεματικών Δωρεών.

 Μέσα από επιμορφωτικά εργαστήρια, δραστηριότητες μη-τυπικής μάθησης και online ομαδικές συνεδρίες με επαγγελματίες, οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την ευκαιρία να προετοιμαστούν για την είσοδό τους στην αγορά εργασίας και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους.

Μέντορες από όλο τον κόσμο με τη χρήση της ασφαλούς και δομημένης πλατφόρμας 100mentors , μέσω ομαδικών τηλεδιασκέψεων, θα συμβάλλουν  στην ενημέρωση μαθητών και μαθητριών να κατανοήσουν τη σημασία των οριζόντιων δεξιοτήτων ανακαλύπτοντας τρόπους μέσω των οποίων μπορούν να τις αναπτύξουν και να προετοιμαστούν για την επιλογή επαγγέλματος σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα τους.

H ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς με την κατάλληλη αναμόρφωση και τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό της μπορεί να αποτελέσει μοχλό για την αύξηση της απασχόλησης, της παραγωγικότητας και της γενικότερης οικονομικής ανάπτυξης. Η Ελλάδα είναι ουραγός στον τομέα αυτό, καθώς κατατάσσεται στην 24η θέση στην Ε.Ε. στη συμμετοχή των πολιτών στην ΕΕΚ και στην 29η θέση ανάμεσα σε 31 χώρες στον Ευρωπαϊκό Δείκτη Δεξιοτήτων (ESI). Το Ίδρυμα Μποδοσάκη αποφάσισε να υποστηρίξει κατά προτεραιότητα τον τομέα της ΕΕΚ, μέσω της ανάδειξης καινοτόμων και αποτελεσματικών πρωτοβουλιών και παρεμβάσεων με σκοπό την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την προβολή της.